Έπρεπε 75.000 οπαδοί να φωνάξουν “Η Βικτόρια τον παίρνει από πίσω” για να έρθει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στα συγκαλά του

Έπρεπε 75.000 οπαδοί να φωνάξουν "Η Βικτόρια τον παίρνει από πίσω" για να έρθει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στα συγκαλά του

Ένα ντοκιμαντέρ για μια καριέρα ρόλερ κόστερ, έναν καταλυτικό προπονητή και λίγο βιολογικό μέλι

Γράφει η Έλενα Φάκου

Ο Ζλάνταν Ιμπραχίμοβιτς, είχε δηλώσει κάποτε πως “Όταν ο Ντέιβιντ Μπέκαμ μπήκε στα αποδυτήρια της Μίλαν, πήρα το κινητό του και τσέκαρα την playlist του. Είδα αρκετά τραγούδια του Τζάστιν Μπίμπερ και της Σελίνα Γκόμεζ και διαπίστωσα πως υπάρχει και κάτι στο οποίο δεν έχει καλό γούστο”. Ο Ζλάνταν δεν μιλάει στο ντοκιμαντέρ “Beckham” το οποίο είναι διαθέσιμο εδώ και λίγες ημέρες στην συνδρομητική πλατφόρμα του Netfix, όμως πολλοί άλλοι σπουδαίοι πρώην συμπαίκτες του Ντέιβιντ Μπέκαμ μιλούν γι αυτόν, και δίνουν το 50% του κύρους της συγκεκριμένης παραγωγής. Όταν για σένα έχουν πράγματα να πουν ο Λούις Φίγκο, ο Ρονάλντο και ο Ερίκ Καντονά, η μισή δουλειά έχει γίνει. Κατά τα άλλα, το παραμύθι του Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν έχει φτάσει ακόμη στο τέλος του, αλλά όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα παρουσιάζονται σε τέσσερα καλογυρισμένα επεισόδια με καλό ποδόσφαιρο που έχει υπόκρουση κλασσικής μουσικής, ωραία σκηνοθεσία, πάρα πολλά πλάνα αρχείου και γερή δόση tabloid. Α, και τη Βικτόρια Μπέκαμ να μιλάει συνήθως ξυπόλητη.

Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ είναι ο γιος ενός εργάτη και μιας κομμώτριας. Ο πατέρας του είναι ένας φανατικός οπαδός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και όνειρο της ζωής του-που έγινε τελικά πραγματικότητα-ήταν ο γιος του να παίξει στους Κόκκινους Διαβόλους. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ξεκίνησε την καριέρα του στα 90s και ήταν ο πρώτος ποδοσφαιριστής που πήρε τη δόξα των ροκ σταρς και τη μετέφερε στα γήπεδα. Πριν από αυτόν υπήρξαν πολλοί και μεγάλοι παίκτες, κανείς όμως δεν ήταν brand. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν ήταν παίκτης. Ήταν και εξακολουθεί να είναι εταιρεία- ο Ρομπέρτο Κάρλος εξομολογείται στο ντοκιμαντέρ, πως όσο ήταν συμπαίκτες στη Ρεάλ Μαδρίτης, έπαιζαν 60 διαφημίσεις με τον Ντέιβιντ Μπέκαμ και μόνο μία δική του. Και εταιρεία είναι και ο γάμος του. Ίσως και γι αυτό κράτησε, γιατί όταν κάτι είναι επικερδές και βασίζεται κυρίως στο συμφέρον, όσο αποδίδει δεν το κλείνεις. Ωστόσο, από τον τρόπο που μιλάει στην κάμερα, δείχνει πολύ πιο συναισθηματικό άτομο από τη γυναίκα του, η οποία από την πρώτη μέχρι και την τελευταία στιγμή δηλώνει ότι ούτε της αρέσει, ούτε την ενδιαφέρει το ποδόσφαιρο, ξεχνώντας πως η καριέρα που έκανε ως WAG ήταν μεγαλύτερη από αυτή που έκανε ως τραγουδίστρια.

Έπρεπε 75.000 οπαδοί να φωνάξουν "Η Βικτόρια τον παίρνει από πίσω" για να έρθει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στα συγκαλά του

Οπωσδήποτε ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ξέρει πολλούς τόνους μπάλα, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Όμως η καριέρα του ήταν ένα ρόλερ κόστερ. Όταν βρισκόταν ψηλά, πετούσε στα ουράνια και όταν βρισκόταν χαμηλά, έπεφτε στα τάρταρα. Αν δέχθηκε πόλεμο; Μεγάλο. Αν ήταν δίκαιο; Ίσως όχι. Aν το ξεπέρασε; Φαινομενικά ναι. Στην ουσία, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ήταν πραγματικά βασιλιάς μόνο όσο έπαιζε στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και όσο ήταν “ερωτευμένος” μαζί του ο Σερ Άλεξ Φέργκιουσον. Όταν έπαψε να είναι ο αγαπημένος του παίκτης, τον πετσόκοψε σε μια νύχτα κι από κει και πέρα έγινε μια περιπλανώμενη ακριβοπληρωμένη μαριονέτα που προσπαθούσε να βρει κάπου να ακουμπήσει. Και όσο ταλέντο κι αν είχε, όση βοήθεια κι αν έπαιρνε από τους συμπαίκτες του και όσα χρήματα κι αν έβαζε στον τραπεζικό του λογαριασμό δεν ξαναβρήκε ποτέ το δρόμο του. Μη σας πω ότι ακόμα τον ψάχνει βάζοντας ροζ δίχτυα στα γκολποστ της Ίντερ Μαϊάμι, προσπαθώντας να κάνει με τον Λιονέλ Μέσι, αυτό που δεν κατάφερε ο ίδιος: Να κάνει τις ΗΠΑ να αγαπήσουν το ποδόσφαιρο.

Μετά από εκείνη την κόκκινη κάρτα που έφαγε για την κλωτσιά στον Ντιέγκο Σιμεόνε, και ίσως κόστισε στην Αγγλία την πρόκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο, ουσιαστικά έφαγε μια κόκκινη κάρτα στην καριέρα του για πραγματικά πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι Άγγλοι φίλαθλοι τον μίσησαν με πρωτόγνωρο μένος και πέρασε αρκετός καιρός μέχρι να ξαναβρεί το κουράγιο να αναγεννηθεί. Το ξαναβρήκε όμως. Ακόμη κι αν η αιτία ήταν ότι τα συνθήματα εναντίον της γυναίκας του. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ξαναβρήκε τον ποδοσφαιρικό εαυτό του όταν άκουσε 75000 οπαδούς να φωνάζουν H Posh Spice τον παίρνει απ’τον κ@λο”. Αυτό και όχι μόνο, αποδεικνύει πόσο παίκτης αντίστροφης ψυχολογίας υπήρξε στην καριέρα του και πως λειτουργούσε τόσο μέσα όσο και έξω από το γήπεδο.

Έπρεπε 75.000 οπαδοί να φωνάξουν "Η Βικτόρια τον παίρνει από πίσω" για να έρθει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στα συγκαλά του

Στο ντοκιμαντέρ θίγεται για πρώτη φορά από το ίδιο το ζευγάρι και η φημολογούμενη απιστία που διέπραξε ο ποδοσφαιριστής με την personal assistant του όσο έπαιζε στη Ρεάλ Μαδρίτης, χωρίς ωστόσο να την διαψεύδει σχεδόν είκοσι χρόνια μετά. Ούτε βέβαια να την επιβεβαιώνει. Όμως το ότι δεν τη διαψεύδει και το γεγονός ότι αναφέρεται στο θέμα βουρκωμένος, στα δικά μου μάτια είναι μια σιωπηλή παραδοχή. Καμια απιστία όμως δεν ήταν πιο δυνατή από το brand name του power couple των 90s και 00s. Πουλούσαν ακόμη, και δεν υπήρχε κανένας πιο σοβαρός λόγος από αυτόν για να χαλάσουν το γάμο τους. Σ αυτές τις περιπτώσεις χαλάνε οι εξωσυζυγικές σχέσεις, δεν κλείνουν τα εργοστάσια. Όσον αφορά στη Βικτόρια Μπέκαμ, λάτρευε την Αγγλία, σιχαινόταν την Ισπανία, έκανε σαν τρελή για την Αμερική, δεν της άρεσε η Ιταλία, απεχθανόταν το Παρίσι και μάλλον δεν είχε συνειδητοποιήσει πως το να είσαι παντρεμένη με έναν ποδοσφαιριστή περιλαμβάνει και μετακινήσεις σε διάφορες χώρες ανάλογα με την ομάδα στην οποία θα παίζει. Ίσως πίστευε πως το να παίζεις ποδόσφαιρο είναι σαν να είσαι δημόσιος υπάλληλος: Ότι δηλαδή δουλεύεις κάπου μέχρι να πάρεις σύνταξη και μάλλον δεν βρέθηκε και κάποιος να της εξηγήσει.

Όταν ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ξεκίνησε να παίζει ποδόσφαιρο, έκανε τους ποδοσφαιριστές το νούμερο ένα επάγγελμα που άρεσε στις γυναίκες. Μετέτρεψε το μέχρι πρότινος στερεότυπο του καλού ποδοσφαιριστή σε ένα lifestyle icon, μια λαμπερή προσωπικότητα με γκλάμουρ, ομορφιά, luxury living παίρνοντας έτσι τη σκυτάλη από τους ροκ σταρς. Οι ποδοσφαιριστές ήταν τώρα οι ροκ σταρς. Και με το που κρέμασε τα παπούτσια του, όλο αυτό που είχε δημιουργήσει για πάρα πολλά χρόνια άρχισε σιγά σιγά να ξεθωριάζει. Πλέον ναι, βγαίνουν και πάλι πολύ καλοί παίκτες, όμως όλη αυτή η παγκόσμια υστερία έχει αρχίσει να κοπάζει. Οι γυναίκες πλέον έχουν στραφεί στους επιστήμονες της τεχνολογίας, καθώς βρισκόμαστε πλέον σε μια εποχή που την πρωτοκαθεδρία έχουν οι εφαρμογές, τα social media και οι υπολογιστές. Δεν είναι τυχαίο που τα σούπερ μόντελ δεν βγαίνουν πια με αθλητές αλλά με προγραμματιστές- ένα γρήγορο παράδειγμα που μου ήρθε στο μυαλό είναι η Μιράντα Κερ, που παντρεύτηκε τον Έβαν Σπίγκελ, συνιδρυτή του Snapchat. Θέλω απλά να πω πως ο Ντέιβιντ Mπέκαμ ήταν αυτός που έκανε τους ποδοσφαιριστές περιζήτητους εργένηδες. Και αυτό οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε. Ασυζητητί.

Έπρεπε 75.000 οπαδοί να φωνάξουν "Η Βικτόρια τον παίρνει από πίσω" για να έρθει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στα συγκαλά του

Mέσα σε όλα αυτά στο ντοκιμαντέρ θα δείτε και την Εθνική Ελλάδας να παίζει με την Εθνική Αγγλίας, τον Άγγελο Χαριστέα να βάζει ένα γκολ και τον Αντώνη Νικοπολίδη να τρώει ένα από απευθείας εκτέλεση φάουλ του Ντέιβιντ Μπέκαμ. Δε βαριέσαι, αφού ήταν αυτό που τον έκανε να νιώσει πραγματικός αρχηγός της Εθνικής Αγγλίας χαλάλι θα μπορούσε να πει κανείς.

Στο σήμερα, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, είναι κατά τη γνώμη μου πιο όμορφος και ήρεμος από ποτέ, το χόμπι του είναι να παράγει βιολογικό μέλι το οποίο η σύζυγός του δεν εκτιμά και πολύ αποκαλώντας το “κολλώδες πράγμα του Ντέιβιντ” και είναι παράγοντας της ομάδας Ίντερ Μαϊάμι στην οποία έχει κάνει μεταγραφή τον Λιονέλ Μέσι τον οποίο παρατηρεί να σκοράρει φορώντας ροζ φανέλα σε ροζ δίχτυα ενώ κάθεται δίπλα στην Κιμ Καρντάσιαν και μάλιστα να αποκλείεται από τα playoffs του MLS. Σίγουρα έχει περάσει και χειρότερα. Ή μήπως όχι;

 

 

Έπρεπε 75.000 οπαδοί να φωνάξουν "Η Βικτόρια τον παίρνει από πίσω" για να έρθει ο Ντέιβιντ Μπέκαμ στα συγκαλά του

Mademoiselle Dessou

Η Έλενα Φάκου θα μπορούσε να είναι μία ηρωίδα μυθιστορήματος του Μπουκόφσκι ή ταινίας του Ταραντίνο. Στην πραγματικότητα είναι μία φεμινίστρια που ψωνίζει πολλά παπούτσια, έχει αδυναμία στις γάτες της και η σούπερ δύναμη της είναι ότι μπορεί να εξαφανίζεται. Μεγάλωσε κάνοντας σκέιτμπορντ και διαβάζοντας κόμικς ενώ ενηλικιώθηκε μαθαίνοντας σούζα και χορεύοντας Tribal Techno. Kατάλάβε τι θέλει να κάνει στη ζωή της στα πέντε της χρόνια όταν ζήτησε για δώρο μία γραφομηχανή. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τη συνέχεια.