«Φιλαράκια»: Δημιουργός μετανιώνει για τον ρόλο του τρανς γονέα του Τσάντλερ – «Ντρέπομαι»

«Φιλαράκια»: Δημιουργός μετανιώνει για τον ρόλο του τρανς γονέα του Τσάντλερ – «Ντρέπομαι»

Όλα όσα είπε

Ακόμη και οι πιο επιτυχημένες και ακομπλεξάριστες παρέες της τηλεόρασης μπορεί να υποπέσουν σε «φάουλ», όταν πρόκειται για ευαίσθητα δεδομένα που άπτονται της ταυτότητας των ανθρώπων. Ένα τέτοιο συνέβη και μάλιστα κατ’ εξακολούθηση στη σειρά «Τα Φιλαράκια».

Σε αυτή, θυμίζουμε πως ο βιολογικός πατέρας του Τσάντλερ είχε προχωρήσει σε φυλομετάβαση, ήταν δηλαδή μιας τρανς γυναίκα. Παρότι είχε γίνει αναφορά αρκετές φορές στο παρελθόν του χαρακτήρα που υποδυόταν ο Μάθιου Πέρι, η τρανς γονέας του δεν εμφανίστηκε παρά στην έβδομη σεζόν. Την ηρωίδα υποδύθηκε μάλιστα μια ηθοποιός θρύλος του αμερικανικού κινηματογράφου, η Κάθλιν Τέρνερ.

«Συνεχίζαμε να την αναφέρουμε ως πατέρα του Τσάντλερ, παρόλο που ο πατέρας του Τσάντλερ ήταν τρανς» είπε για το θέμα σήμερα, σε δηλώσεις της στο BBC, η συνδημιουργός της σειράς φαινόμενο, «Φιλαράκια» η οποία έχει αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στην αμερικανική τηλεόραση και όχι μόνο. Πρόσθεσε ότι, τώρα μετανιώνει για την αναπαράσταση του χαρακτήρα, τον οποίο υποδυόταν η Κάθλιν Τέρνερ.

Ο χαρακτήρας της Τέρνερ έγινε στόχος αστείων από άλλους σύμφωνα με το σενάριο της σειράς «Φιλαράκια», συμπεριλαμβανομένου του Τσάντλερ και της μητέρας του, σχετικά με την ταυτότητα φύλου και την εμφάνισή της.

«Φιλαράκια»: Ο κόσμος πίστευε πως ήταν drag queen

Σε συνέντευξή της το 2018, η Τέρνερ δήλωσε ότι δεν θα αναλάμβανε τον ρόλο στα «Φιλαράκια» αν της προσφερόταν ξανά και θα τον άφηνε σε μια τρανς γυναίκα. Επιπλέον, σήμερα οι δημιουργοί της κωμωδίας πιστεύουν πως ο τρόπος που παρουσιαζόταν η περσόνα δημιουργούσε μια σύγχυση, για το κατά πόσο επρόκειτο για τρανς γυναίκα ή drag queen.

«Ναι, ο κόσμος πίστευε ότι ο Τσαρλς απλά ντύνονταν» λένε οι δημιουργοί της σειράς «Φιλαράκια» και προσθέτουν πως επίσημα, στα credit της σειράς, ο χαρακτήρας δεν αναγνωριζόταν ρητά ως τρανς στο πρόγραμμα, αναφερόταν ως γκέι και εμφανιζόταν να εργάζεται ως καλλιτέχνης drag με το όνομα Ελένα Χαντμπάσκετ στο Λας Βέγκας.

«Αν ήξερα τότε αυτά που ξέρω τώρα, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που θα είχα αλλάξει. Αλλά δεν τα ήξερα και από τότε έχω μάθει» υποστηρίζει σήμερα η Κάουφμαν. Η συνέντευξη δόθηκε με αφορμή την είδηση πως η Αμερικανίδα παραγωγός δωρίζει 4 εκατομμύρια δολάρια (3,3 εκατομμύρια λίρες) στο παλιό της πανεπιστήμιο, το Brandeis στη Μασαχουσέτη, για να ιδρύσει μια έδρα στο τμήμα Αφρικανικών και Αφροαμερικανικών σπουδών της σχολής.

«Η παραδοχή και η αποδοχή της ενοχής δεν είναι εύκολη», δήλωσε επίσης στους Los Angeles Times την περασμένη εβδομάδα. «Είναι οδυνηρό να κοιτάζεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη. Ντρέπομαι που δεν ήξερα καλύτερα πριν από 25 χρόνια», πρόσθεσε για τη σειρά «Φιλαράκια».

Η αποτύπωση των τρανς ατόμων στην τηλεόραση

Δεν είναι η πρώτη φορά που δημιουργοί και άλλοι εκπρόσωποι της σόουμπιζ αναγνωρίζουν πως η αναπαράσταση ανθρώπων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και δη διεμφυλικών ατόμων γίνεται με τρόπο που να αναπαράγει τα γνωστά στερεότυπα για τους ανθρώπους αυτούς. Παρά το γεγονός πως οι διεκδικήσεις για ισότητα και η συζήτηση έχει ανοίξει ομολογουμένως πολύ περισσότερο, υπάρχουν παραδείγματα παλιότερα ή και πιο πρόσφατα στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.

Στα καθ’ ημάς, πριν από δύο χρόνια ο Γιώργος Καπουτζίδης είχε ζητήσει συγγνώμη δημόσια για τον τρόπο με τον οποίο αστειευόταν για μια διεμφυλική γυναίκα στην επιτυχημένη σειρά «Στο Παρά Πέντε». «Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από τους διεμφυλικούς ανθρώπους της Ελλάδας γιατί τον αγώνα τους για να είναι αυτοί που είναι, για να βρουν τον εαυτό τους, για να γίνουν αυτό που θέλουν να είναι, εγώ το αντιμετώπισα με αστειάκια και χιουμοριστικά και το “αν έκοψες το όργανό σου”» έλεγε ο σεναριογράφος.

«Δεν είναι δουλειά κανενός να κάνει πλάκα με το φύλο του άλλου και με το τι θέλει να είναι», τόνισε και απευθυνόμενος στους διεμφυλικούς υπογράμμισε ότι «θέλω να ξέρουν ότι εκτιμώ αφάνταστα και στηρίζω τον αγώνα τους και των οικογενειών τους» πρόσθετε πριν από δύο περίπου χρόνια σε τηλεοπτική του συνέντευξη.