Το μεγάλο λάθος των οδηγών – Έτσι σπάει το παράθυρο στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες

Το μεγάλο λάθος των οδηγών - Έτσι σπάει το παράθυρο στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες

Οι χαμηλές θερμοκρασίες αποτελούν πρόκληση για τα οχήματα, ειδικά το πρωί που σχεδόν πάντα είναι χαμηλότερες από ότι μέσα στη μέρα

Αν χιονίζει, μάλιστα, με το θερμόμετρο να δείχνει κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου, είναι πολύ πιθανό να βρούμε τις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου παγωμένες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τις ξεπαγώσουμε προτού ξεκινήσουμε να οδηγούμε προς τον προορισμό μας.

Αυτό είναι το λάθος που πρέπει να αποφύγεις

Πολλές φορές έχουμε δει ανθρώπους να ρίχνουν ζεστό νερό στα τζάμια του αυτοκινήτου και ειδικά στο παρμπρίζ, προκειμένου να λιώσει ο πάγος και να ξεπαγώσουν πιο γρήγορα. Θεωρητικά μοιάζει λογική αυτή η σκέψη, όμως είναι μία κίνηση που πρέπει να αποφεύγεται, αφού μπορεί να προκαλέσει μεγάλα και σοβαρά προβλήματα.

Το κυριότερο πρόβλημα που μπορεί να προκύψει από τη χρήση ζεστού ή καυτού νερού στα παγωμένα τζάμια του αυτοκινήτου είναι το ράγισμα, ή ακόμα και το σπάσιμό τους. Η πάρα πολύ μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στο τζάμι και το νερό, οδηγεί σε απότομη διαστολή και τελικά σε ράγισμα ή σπάσιμο της γυάλινης επιφάνειας.

Τι κάνουμε αν πιάσει πάγο το παρμπρίζ

Όταν τα τζάμια του αυτοκινήτου παγώνουν, η λύση είναι να βάλουμε μπροστά τον κινητήρα, να περιμένουμε να ανεβάσει θερμοκρασία και μετά να ενεργοποιήσουμε το σύστημα κλιματισμού, επιλέγοντας ο ζεστός αέρας να βγαίνει από την πάνω μεριά του ταμπλό. Μετά από λίγα λεπτά ο ζεστός αέρας θα οδηγήσει σταδιακά σε άνοδο της θερμοκρασίας του κρύσταλλου και ο πάγος θα λιώσει σταδιακά.

Σε πιο ακραίες περιπτώσεις όπου έχει μαζευτεί πολύ χιόνι πάνω στο αυτοκίνητο, θα πρέπει πρώτα να απομακρυνθεί το χιόνι με το χέρι ή με μία ειδική ξύστρα πάγου, τις οποίες μπορείτε να βρείτε στο εμπόριο.

Πηγή: gocar.gr