«Αίολος Κεντέρης»:Το άλλοτε γρηγορότερο πλοίο του κόσμου τώρα σαπίζει στη Σικελία

«Αίολος Κεντέρης»:Το άλλοτε γρηγορότερο πλοίο του κόσμου τώρα σαπίζει στη Σικελία

Το πλοίο βρίσκεται ημιβυθισμένο

Θλίψη προκαλούν οι εικόνες από το «Αίολος Κεντέρης» – το άλλοτε πιο γρήγορο πλοίο του κόσμου – το οποίο έχει εγκαταλειφθεί στα ανοικτά της Αουγκούστα, ένα λιμάνι στη νοτιοανατολική ακτή της Σικελίας.

Μια ομάδα ερασιτεχνών ερευνητών κατόρθωσε να μπει στο πλοίο, δείχνοντας τη σημερινή του κατάσταση. Το πλοίο δυστυχώς μοιάζει με φάντασμα του παρελθόντος, είναι σκουριασμένο, μισοβυθισμένο με σπασμένα παράθυρα και γεμάτο σκουπίδια.

Το εν λόγω βίντεο έχει αναρτηθεί σε ιστοσελίδες πολλών Ελλήνων χρηστών των social media, δημιουργώντας συναισθήματα νοσταλγίας και θλίψης σε όσους κάποτε είχαν ταξιδέψει με το «Αίολος Κεντέρης».

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A και πήρε το όνομα του από τον αρχαιοελληνικό θεό του ανέμου, τον Αίολο καθώς και φυσικά από τον «γιό του ανέμου» και ολυμπιονίκη στο στίβο, Κώστα Κεντέρη.

Από την πολυτέλεια στην παρακμή

Όταν το πλοίο δημιουργήθηκε ήταν το στολίδι του Αιγαίου και των ελληνικών θαλασσών. Είχε συνολική χωρητικότητα 1.782 επιβατών και 442 οχήματα και έφτανε ταχύτητα μέχρι 40 κόμβους.

«Βγείτε από τη θάλασσα, έρχεται το Κεντέρης» έλεγαν τότε οι λουόμενοι της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τα τεράστια κύματα που έφταναν στις ακτές από τα απόνερα του πλοίου.

Λόγω όμως των χιλιάδων παραπόνων για τα απόνερα και των συχνών προβλημάτων από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick, τελικά το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.

Το πλοίο για την πενταετία μεταξύ 2011 και 2016 βρισκόταν παροπλισμένο στα Σελήνια Σαλαμίνας και εν τέλει ναυλώθηκε στην Ιταλία με σκοπό να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας.

Στην Ιταλία ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης οι οποίες ωστόσο είχαν τεράστια καθυστέρηση με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ.

Σήμερα το πλοίο παραμένει ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα.