Αυτή είναι η καλύτερη ώρα για ύπνο: Οι βλαβερές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία

Αυτή είναι η καλύτερη ώρα για ύπνο: Οι βλαβερές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία

Η μελέτη εξέτασε τον προτιμώμενο χρόνο ύπνου, γνωστό ως χρονοτύπο, σε σχέση με την πραγματική συμπεριφορά ύπνου.

Νέα έρευνα αναδεικνύει τις βλαβερές επιπτώσεις του να είσαι νυχτοπούλι στην ψυχική υγεία. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο περιοδικό Psychiatry Research, το να πηγαίνετε για ύπνο μέχρι τη 1 π.μ. μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης ψυχικών και συμπεριφορικών καταστάσεων όπως η κατάθλιψη και το άγχος.

Η μελέτη εξέτασε τον προτιμώμενο χρόνο ύπνου, γνωστό ως χρονοτύπο, σε σχέση με την πραγματική συμπεριφορά ύπνου σχεδόν 74.000 ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι ερευνητές ανέμεναν ότι η τήρηση του χρονοτύπου του ατόμου θα ήταν κρίσιμη για την ψυχική υγεία.

«Διαπιστώσαμε ότι η ευθυγράμμιση με τον χρονοτύπο σας δεν είναι κρίσιμη εδώ, και ότι στην πραγματικότητα το να ξενυχτάτε δεν είναι καλό για την ψυχική σας υγεία», δήλωσε ο Jamie Zeitzer, κύριος συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής ψυχιατρικής και επιστημών συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη περιλάμβαναν 19.065 άτομα που προσδιορίστηκαν ως πρωινοί τύποι, 6.844 ως νυχτοπούλια και 47.979 ως κάπου ενδιάμεσα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι όσοι κοιμούνται αργά που ακολουθούσαν τη φυσική τους προτίμηση στον ύπνο είχαν 20% έως 40% περισσότερες πιθανότητες να έχουν διάγνωση ψυχικής διαταραχής.

Είναι ενδιαφέρον ότι όσοι ξυπνούσαν νωρίς έτειναν να παρουσιάζουν την καλύτερη ψυχική υγεία. Το εύρημα αυτό υπογραμμίζει τα πιθανά οφέλη της πρωιμότερης ώρας ύπνου για τη συνολική ψυχική ευεξία.