Το κόστος εξαγωγής εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα αυξάνεται

Το κόστος εξαγωγής εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα αυξάνεται

Η μέση τιμή του δείκτη αυξήθηκε 7,7% μέσα σε μια εβδομάδα

Ο δείκτης του κόστους των εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με το Ναυτιλιακό Χρηματιστήριο της Σανγκάης (SSE).

Η μέση τιμή του δείκτη China Containerized Freight Index (CCFI) καταγράφηκε στις 1.495,98 μονάδες την 31η Μαΐου, με εβδομαδιαία αύξηση 7,7% από την εβδομάδα που είχε προηγηθεί, όπως δείχνουν τα στοιχεία του SSE.

Η τιμή του δείκτη καταγράφει ανοδική πορεία από τις αρχές Μαΐου, με το κόστος των ναύλων για τις ναυτιλιακές εμπορικές γραμμές της Νότιας Αμερικής, της Αφρικής, του Κόλπου και της Ερυθράς Θάλασσας να έχουν την πρώτη θέση στην κερδοφορία.

Το συνολικό περιθώριο κέρδους για τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια (οι εννέα μεγαλύτερες εταιρείες που αναφέρουν κέρδη προ φόρων και τόκων ή EBIT) έφτασε το πρώτο τρίμηνο του έτους το +11,4%, μια σημαντική μεταστροφή από το -3,8% που καταγράφηκε το προηγούμενο τρίμηνο, διάστημα που καταγράφηκε το πρώτο αρνητικό αποτέλεσμα για τον κλάδο εδώ και πέντε χρόνια.

Οι αναλυτές της χρηματιστηριακής εταιρίας οικονομικών ερευνών Hua Chuang Securities αποδίδουν την αύξηση των τιμών στις γεωπολιτικές εντάσεις, αλλά και στη βελτιωμένη ζήτηση της εξαγωγής προϊόντων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έρευνα της KPMG επισημαίνεται πως οι ναύλοι επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα μετά τις μετα-πανδημικές διακυμάνσεις, οι οποίες σημείωσαν τιμές ρεκόρ σε πολλές κατηγορίες φορτίου, από τις αρχές του 2024, όμως αυξήθηκαν και πάλι κυρίως λόγω των περιορισμών στις διαδρομές.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Xeneta, που δημοσίευσαν τις προηγούμενες μέρες οι FT, το μέσο κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Βόρειας Ευρώπης σε σύντομο χρονικό διάστημα, το νούμερο που είναι πιο ευαίσθητο στις τιμές της αγοράς, τριπλασιάστηκε μέσα σε μια εβδομάδα.

Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει το ανώτατο όριο που παρατηρήθηκε αμέσως μετά την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι, ωστόσο το ανησυχητικό είναι ότι έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν κατά τη διάρκεια μιας συνήθως ήσυχης περιόδου για τη ναυτιλία τους ανοιξιάτικους μήνες.