Εφιάλτης στον δρόμο με τον… Κηφισό: Αναζητούνται λύσεις για το μποτιλιάρισμα, απαραίτητες νέες οδικές παρεμβάσεις στην Αττική

Εφιάλτης στον δρόμο με τον... Κηφισό: Αναζητούνται λύσεις για το μποτιλιάρισμα, απαραίτητες νέες οδικές παρεμβάσεις στην Αττική

Το πρόβλημα της κίνησης στην Αττική γίνεται ανυπόφορο

Το φαινόμενο της μετατροπής της Λ. Κηφισού σε λεωφόρο των… «στεναγμών» για τους οδηγούς δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους αρμόδιους φορείς που συνεχίζουν να εξετάζουν λύσεις για την αντιμετώπισή του, αν και σε πρώτη φάση μάλλον… μεσαίου μεγέθους και όχι λύσεις – «τομές». Έτσι, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζουν μελέτη, στόχος της οποίας θα είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του άξονα, από τον κόμβο του ΣΕΦ ως τον κόμβο της Αττικής Οδού, ήτοι, η αναζήτηση λύσεων για την ανακούφιση των εξαιρετικά σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων.

Ειδικότερα, λοιπόν, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις εικόνες χάους που επικρατούν, σχεδόν σε καθημερινή βάση, στον αυτοκινητόδρομου του Κηφισού όπου πλέον δεν μοιάζει με αστικό κομβικό «δρόμο» της μητροπολιτικής Αθήνας αλλά με πάρκινγκ οχημάτων, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και το κάνουν μάλλον με σχετική καθυστέρηση, ενώ κατά καιρούς έχουν «δείξει» προς άλλες Αρχές, όπως την Περιφέρεια Αττικής, ως… συναρμόδιας για τη διαχείριση της τραγικής κατάστασης. Η κυκλοφορία κατά τις περισσότερες ώρες της μέρας στον Κηφισό είναι «πονοκέφαλος» για τους οδηγούς που κινούνται σημειωτόν, χάνοντας ώρες στο τιμόνι. Αυτές οι εικόνες συμφόρησης, τα «σπασμένα νεύρα» των οδηγών που χάνουν αμέτρητες ώρες εγκλωβισμένοι στον οδικό άξονα όχι μόνο στις ώρες αιχμής αλλά και εκτός αυτών, κινητοποίησαν το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που ετοιμάζεται να εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη για τον Κηφισό.

Η κυκλοφοριακή μελέτη

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε σύναψη σύμβασης με Τεχνικό Σύμβουλο προκειμένου να αντιμετωπίσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλούνται καθημερινά στον Κηφισό. Όπως αναφέραμε, στόχος της μελέτης θα είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του άξονα, από τον κόμβο του ΣΕΦ ως τον κόμβο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση, με μικρού – μεσαίου μεγέθους παρεμβάσεις της υφιστάμενης υποδομής αλλά και με την αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων. Μάλιστα, οι διαδικασίες θα είναι άμεσες, καθώς ο τεχνικός σύμβουλος θα επιλεγεί μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση.

Ο Κηφισός μαζί με την Αττική Οδό αποτελούν τους δύο σημαντικότερους αστικούς αυτοκινητόδρομους της Αθήνας. Είναι δε εντυπωσιακό ότι και οι δύο αστικοί αυτοκινητόδρομοι της μητροπολιτικής περιοχής των Αθηνών καθημερινά «φρακάρουν». Μάλιστα, ο Κηφισός θεωρείται και επικίνδυνος δρόμος, με προβλήματα ασφάλειας, οδοστρώματος, επικίνδυνης κλίσης σε κάποια σημεία, με ανεξέλεγκτους εισόδους και κόμβους, με τα ατυχήματα να είναι συχνό φαινόμενο. Να προσθέσουμε ότι στον οδικό άξονα κυκλοφορούν καθημερινά και χιλιάδες φορτηγά, καθιστώντας ακόμα οξύτερο το πρόβλημα.

Χρειάζονται δραστικές λύσεις

Βέβαια, προσδοκία της κυβέρνησης είναι ότι, για παράδειγμα, η δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου στη Φυλή όπου θα μπορέσουν να μεταφερθούν μεταφορικές εταιρείες από Βοτανικό και Ελαιώνα, βάσει εκτιμήσεων, μπορεί να δώσει «ανάσες» στον Κηφισό βγάζοντας από την κυκλοφορία μερικές χιλιάδες φορτηγά (έως 4.000) που καθημερινά χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο. Πλην όμως, η δημιουργία αυτού του πάρκου απαιτεί χρόνο, ενώ οι εκτιμήσεις αυτές βασίζονται σε μελέτες και στην θεωρία. Επίσης, υπάρχει η εκτίμηση ότι οι επεκτάσεις του Μετρό θα δώσουν λύσεις, αλλά επίσης χρειάζονται χρόνος και… χρήματα.

Κατά συνέπεια, ευρύτερα για το Λεκανοπέδιο, καθίσταται αντιληπτή η ανάγκη δραστικών παρεμβάσεων, ακόμη και μέσω της υλοποίησης των περίφημων επεκτάσεων της Αττικής Οδό, όχι μόνο προς Λαύριο, Ραφήνα, Μεσόγεια, αλλά κυρίως προς τα νότια και το Ελληνικό. Όπου δημιουργείται, σταδιακά, μια νέα «πόλη» με χιλιάδες κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες, άρα, αναμένεται πρόσθετο… «φρακάρισμα» στους ήδη επιβαρυμένους οδικούς άξονες. Επίσης, να θυμίσουμε ότι για την αντιμετώπιση της σημερινής κατάστασης στον Κηφισό αλλά και ευρύτερα στην Αττική, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προτείνει τη δημιουργία ενός νέου άξονα που θα λειτουργήσει ως παράκαμψη, από την Ελευσίνα μέχρι τα Οινόφυτα, ως εναλλακτική πρόταση στις μετακινήσεις της Αττικής. Στελέχη του ομίλου υποστήριζαν ότι το οδικό έργο θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.

Πηγή: Insider